Regulamin Serwisu CheckCash

Dziękujemy za odwiedzenie naszego serwisu internetowego udostępnianego pod adresem internetowym https://app.checkcash.pl/ oraz w formie aplikacji webowej pod adresem: https://app.checkcash.pl/ (dalej łącznie jako: „CheckCash", „Serwis Internetowy", „Serwis", „CheckPoint").

Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z serwisu internetowego dostępnego pod adresem https://checkcash.pl oraz z aplikacji webowej dostępnej pod adresem https://app.checkcash.pl (zwanych łącznie „Serwisem"), a także zasady świadczenia usług drogą elektroniczną, w szczególności zakładania i prowadzenia Konta, zakupu pakietów punktów oraz generowania płatnych Raportów o firmach w Polsce.

Formuła niniejszego regulaminu zakłada ustalenie zasad i warunków korzystania z Serwisu Internetowego.

Zapraszamy do zapoznania się regulaminem.

1) Definicje

Definicje użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:

a. Formularz zamówienia
Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Serwisie umożliwiający złożenie zamówienia na pakiet punktów lub wygenerowanie Raportu.
b. Kodeks cywilny
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1333 ze zm.).
c. Konto
Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy oraz informacje o jego aktywności w Serwisie, w tym saldo punktów.
d. Punkty
Wewnętrzne jednostki rozliczeniowe nabywane przez Usługobiorcę w pakietach, uprawniające do generowania Raportów w Serwisie; punkty nie stanowią pieniądza elektronicznego ani środka płatniczego i nie podlegają wymianie na środki pieniężne.
e. Przedsiębiorca na prawach konsumenta
Usługobiorca będący osobą fizyczną, dla której korzystanie z Serwisu (w tym również zawarcie Umowy) jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z okoliczności wynika, że nie posiada to dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
f. Raport
Płatna Usługa Elektroniczna polegająca na automatycznym wygenerowaniu i udostępnieniu Usługobiorcy dokumentu w formacie PDF zawierającego aktualne informacje o kondycji finansowej, wiarygodności biznesowej, historii działalności, osobach zarządzających oraz innych istotnych danych sprawdzanego przedsiębiorcy, pochodzące z publicznie dostępnych rejestrów (m.in. CEIDG, KRS, GUS, Monitor Sądowy i Gospodarczy) oraz innych legalnych źródeł.
g. Regulamin
Niniejszy regulamin Serwisu.
h. Serwis, Serwis Internetowy, CheckCash.pl
Serwis internetowy Usługodawcy dostępny pod adresami https://checkcash.pl oraz aplikacja webowa dostępna pod adresem https://app.checkcash.pl.
i. Umowa
Umowa zawierana pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą za pośrednictwem Serwisu, której przedmiotem jest: a) nabycie pakietu punktów, albo b) wygenerowanie i udostępnienie Raportu.
j. Usługa Elektroniczna
Usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu, zgodnie z Regulaminem.
k. Usługobiorca, Klient
Przedsiębiorca (osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną), korzystający lub zamierzający korzystać z Usług Elektronicznych dostępnych w Serwisie, w szczególności zawierający lub zamierzający zawrzeć Umowę.
l. Usługodawca
CHECK CASH PROSTA SPÓŁKA AKCYJNA z siedzibą w Warszawie (adres siedziby i adres do doręczeń: ul. Hoża 86 /410, 00-682 Warszawa); wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001201609, sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 100 000 zł, NIP: 7011283347; REGON: 543062584, adres poczty elektronicznej: biuro.checkcash@gmail.com.
m. Ustawa o prawach konsumenta, Ustawa
Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).

2) Ogólne warunki korzystania z CheckCash

  1. Serwis internetowy https://checkcash.pl oraz aplikacja webowa https://app.checkcash.pl służą do weryfikacji wiarygodności i kondycji finansowej przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Głównym celem Serwisu jest dostarczanie Usługobiorcom płatnych raportów zawierających informacje o sytuacji finansowej, historii działalności, osobach zarządzających oraz poziomie zaufania biznesowego sprawdzanych podmiotów, na podstawie publicznie dostępnych danych z rejestrów CEIDG, KRS, GUS, Monitora Sądowego i Gospodarczego oraz innych legalnych źródeł.
  3. Usługobiorcami Serwisu mogą być wyłącznie przedsiębiorcy (osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, spółki prawa handlowego oraz inne podmioty gospodarcze).
  4. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania z Serwisu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze przeznaczenie i tematykę Serwisu Internetowego, a także poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy, innych Usługobiorców oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Usługobiorcy zabrania się wykorzystywania Serwisu Internetowego do rozpowszechniania niezamówionych informacji handlowych (spam). Usługobiorcy zabrania się także podejmowania jakichkolwiek działań mogących zakłócić prawidłowe funkcjonowanie Serwisu.
  5. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
    • komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu
    • przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, Safari lub Microsoft Edge
    • włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript
  6. Usługodawca przestrzega art. 14 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.), zgodnie z którym: nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane dane ten, kto udostępniając zasoby systemu teleinformatycznego w celu przechowywania danych przez usługobiorcę nie wie o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie uniemożliwi dostęp do tych danych.
  7. Usługodawca podejmuje należyte starania, aby korzystanie z Serwisu Internetowego było dla Usługobiorców bezpieczne. Korzystanie z Serwisu wiąże się jednak ze standardowymi zagrożeniami występującymi w sieci Internet. Podstawowym zagrożeniem każdego użytkownika Internetu, w tym osób korzystających z Usług Elektronicznych, jest możliwość „zainfekowania" systemu teleinformatycznego przez różnego rodzaju złośliwe oprogramowanie tworzone głównie w celu wyrządzania szkód lub uzyskania nieuprawnionego dostępu do danych Usługobiorcy. Dla uniknięcia zagrożeń z tym związanych, Usługodawca zaleca, aby Usługobiorca zaopatrzył swój sprzęt, który wykorzystuje podłączając się do Internetu, w program antywirusowy i stale go aktualizował, instalując jego najnowsze wersje, a także aktualizował na bieżąco przeglądarkę internetową oraz system operacyjny swojego urządzenia końcowego.
  8. Usługodawca dokłada należytych starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie Serwisu Internetowego. Z uwagi na złożoność oraz stopień skomplikowania Serwisu oraz jego Usług Elektronicznych, a także z uwagi na czynniki zewnętrzne pozostające poza kontrolą Usługodawcy (np. ataki DDOS – distributed denial of service), możliwe jest jednak wystąpienie błędów oraz awarii technicznych uniemożliwiających lub ograniczających w jakikolwiek sposób funkcjonowanie Serwisu lub jego poszczególnych Usług Elektronicznych. Poza przerwami spowodowanymi błędami i awariami technicznymi mogą wystąpić także inne przerwy techniczne, w czasie których Usługodawca podejmuje działania mające na celu rozwój Serwisu oraz jego zabezpieczenie przed błędami i awariami technicznymi. Usługodawca informuje Usługobiorców o planowanych przerwach technicznych, a także o wszelkich błędach oraz awariach technicznych, o których mowa powyżej i przewidywanym terminie ich usunięcia.
  9. Dla uniknięcia wątpliwości Usługodawca wskazuje, ze niniejszy Serwis jest przeznaczony wyłącznie dla konsumentów i nie jest przeznaczony dla przedsiębiorców.
  10. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Serwisie Internetowym w związku ze świadczeniem Usług Elektronicznych oraz realizacją Umowy jest właściciel serwisu będący jednocześnie Usługodawcą. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w okresie i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Serwisu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Serwisie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Serwisie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Serwisu Internetowego jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego z Serwisu Internetowego jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Usługodawcy).

3) Usługa Elektroniczna w Serwisie Internetowym

  1. Korzystać z Serwisu Internetowego https://checkcash.pl oraz https://app.checkcash.pl (aplikacja webowa) na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie może każdy Usługobiorca.
  2. W Serwisie Internetowym Usługobiorcy mogą korzystać z następujących bezpłatnych i płatnych Usług Elektronicznych:
    • Założenie i prowadzenie Konta użytkownika (prywatnego lub biznesowego)
    • Formularz wyszukiwania i zamawiania Raportu o stanie formy przedsiębiorcy (główna usługa płatna)
    • Usługa monitorowania wybranych firm (powiadomienia o zmianach wskaźników)
    • Newsletter (subskrypcja informacji branżowych i aktualizacji serwisu)

4) Zawarcie umowy o świadczenie usług elektronicznych oraz zakup raportu

  1. Generowanie każdego Raportu o stanie formy przedsiębiorcy jest odpłatne i wymaga posiadania na Koncie odpowiedniej liczby punktów, aktywowanego konta.
  2. Aktualna liczba punktów wymagana do wygenerowania jednego Raportu jest zawsze widoczna w Serwisie przy każdym formularzu zamówienia Raportu oraz w aktualnym cenniku usług.
  3. Punkty można nabyć wyłącznie w pakietach. Dostępne pakiety punktów oraz ich aktualne ceny (w złotych polskich, netto lub brutto) są widoczne w zakładce „Doładuj konto" / „Wybierz pakiet" w Serwisie.
  4. Zawarcie Umowy sprzedaży pakietu punktów następuje po wykonaniu przez Usługobiorcę następujących kroków:
    • wybór jednego z dostępnych pakietów punktów
    • wybór sposobu płatności
    • dokonanie płatności za pośrednictwem systemu PayU
    • kliknięcie przycisku „Kup teraz"
  5. Do chwili kliknięcia przycisku z pkt 4.4.d. istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wyboru pakietu i rezygnacji z zakupu.
  6. Po zaksięgowaniu płatności punkty zostają niezwłocznie dopisane do salda Konta Usługobiorcy.
  7. Zamówienie i wygenerowanie Raportu następują w momencie kliknięcia przycisku „Generuj raport" (lub równoważnego) przy wybranej firmie – z salda Konta pobierana jest wtedy liczba punktów wskazana w opisie danego Raportu.

5) Sposób i termin płatności za pakiety punktów

  1. Usługodawca umożliwia następujące metody płatności za pakiety punktów: – płatności elektroniczne, BLIK, karty płatnicze, szybkie przelewy, Google Pay, Apple Pay oraz inne metody udostępniane przez PayU S.A.
  2. Termin płatności: Usługobiorca obowiązany jest dokonać płatności niezwłocznie po wybraniu metody płatności, nie później niż w ciągu 15 minut od rozpoczęcia transakcji. W razie braku płatności zamówienie zostaje automatycznie anulowane.
  3. Wszystkie ceny pakietów punktów podawane są w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT.

6) Wykonanie usługi – generowanie raportu

  1. Raport jest generowany i udostępniany niezwłocznie po potwierdzeniu zamówienia i pobraniu wymaganej liczby punktów z salda Konta (zazwyczaj w ciągu kilku sekund, nie później niż 5 minut).
  2. Raport dostarczany jest w formacie PDF oraz widoczny w panelu użytkownika (sekcja „Moje raporty").
  3. W przypadku braku wystarczającej liczby punktów system automatycznie przenosi Usługobiorcę do strony doładowania punktów.

7) Utrwalenie i udostępnienie treści umowy

  1. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Usługobiorcy treści zawieranej Umowy (zarówno zakupu punktów, jak i zamówienia Raportu) następuje poprzez:
    • udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Serwisu
    • przesłanie potwierdzenia na adres e-mail Usługobiorcy
    • zapisanie transakcji w historii Konta oraz w systemie informatycznym Usługodawcy

8) Kontakt z CheckCash.pl

Zasadniczą formą bieżącej komunikacji na odległość z Usługodawcą jest poczta elektroniczna: biuro.checkcash@gmail.com

Za jej pośrednictwem można wymieniać informacje dotyczące korzystania z CheckCash. Usługobiorcy mogą kontaktować się z nami także na inne dopuszczalne prawem sposoby.

9) Opinie o Usługodawcy

  1. Usługodawca umożliwia swoim Usługobiorcom wystawianie i dostęp do opinii o Usługodawcy oraz o Serwisie CheckCash.pl na zasadach wskazanych w niniejszym punkcie Regulaminu.
  2. Wystawienie opinii przez Usługobiorcę możliwe jest wyłącznie po posiadaniu aktywnego i zweryfikowanego Konta w Serwisie oraz po skorzystaniu z formularza umożliwiającego dodanie opinii o Usługodawcy lub o Serwisie. Formularz ten może być udostępniony bezpośrednio w panelu użytkownika lub za pomocą indywidualnego linku otrzymanego przez Usługobiorcę na podany przez niego adres poczty elektronicznej.
  3. Opinia może być wystawiona wyłącznie przez Usługobiorcę posiadającego aktywne Konto w Serwisie CheckCash.pl. Jedynym sposobem weryfikacji osoby opiniującej jest fakt posiadania i zalogowania się na aktywne Konto. Zabronione jest podejmowanie jakichkolwiek fikcyjnych lub pozornych działań w celu wystawienia opinii.
  4. Dodawanie opinii przez Usługobiorców nie może być wykorzystywane do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Usługodawcy lub osób trzecich. Usługobiorca dodając opinię obowiązany jest działać zgodnie z prawem, niniejszym Regulaminem i dobrymi obyczajami.
  5. Opinie mogą być udostępniane bezpośrednio w Serwisie (np. w dedykowanej sekcji opinii) lub w zewnętrznym serwisie zbierającym opinie, z którym współpracuje Usługodawca i do którego odsyła w Serwisie (w tym także za pomocą zewnętrznego widgetu).
  6. Usługodawca zapewnia, aby publikowane opinie pochodziły wyłącznie od Usługobiorców posiadających aktywne Konto w Serwisie.
  7. Wszelkie uwagi lub zastrzeżenia dotyczące opinii mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w pkt. 11. Regulaminu.
  8. Usługodawca nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innej osobie nieprawdziwych opinii lub rekomendacji Usługobiorców oraz nie zniekształca opinii w celu promowania Serwisu. Usługodawca udostępnia opinie zarówno pozytywne, jak i negatywne. Usługodawca nie udostępnia sponsorowanych opinii.

10) Nielegalne treści i inne treści niezgodne z Regulaminem

  1. Niniejszy punkt 10. Regulaminu zawiera postanowienia wynikające z Aktu o Usługach Cyfrowych w zakresie dotyczącym Serwisu Internetowego i Usługodawcy. Usługobiorca co do zasady nie jest zobowiązany do dostarczania treści podczas korzystania ze Serwisu Internetowego, chyba że Regulamin wymaga podania określonych danych (np. dane do złożenia Zamówienia). Usługobiorca może mieć też możliwość dostarczania danych w Serwisie Internetowym korzystając z narzędzi udostępnionych w tym celu przez Usługodawcę. W każdym wypadku dostarczania treści przez Usługobiorcę jest on zobowiązany do przestrzegania zasad zawartych w Regulaminie.
  2. Punkt kontaktowy

    Usługodawca wyznacza adres poczty elektronicznej biuro.checkcash@gmail.com jako pojedynczy punkt kontaktowy. Punkt kontaktowy umożliwia bezpośrednią komunikację Usługodawcy z organami państw członkowskich, Komisją Europejską i Radą Usług Cyfrowych oraz jednocześnie umożliwia odbiorcom usługi (w tym Klientom/Usługobiorcom) bezpośrednią, szybką i przyjazną komunikację z Usługodawcą drogą elektroniczną, na potrzeby stosowania Aktu o Usługach Cyfrowych. Usługodawca wskazuje język polski oraz język angielski do celów komunikacji z jego punktem kontaktowym.

  3. Procedura zgłaszania Nielegalnych Treści i działania zgodnie z art. 16 Aktu o Usługach Cyfrowych:

    a. Na adres poczty elektronicznej biuro.checkcash@gmail.com dowolna osoba lub dowolny podmiot może zgłosić Usługodawcy obecność określonych informacji, które dana osoba lub dany podmiot uważają za Nielegalne Treści.

    b. Zgłoszenie powinno być wystarczająco precyzyjne i odpowiednio uzasadnione. W tym celu Usługodawca umożliwia i ułatwia dokonywanie na podany wyżej adres poczty elektronicznej zgłoszeń zawierających wszystkie poniższe elementy: (1) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że zgłaszane informacje stanowią Nielegalne Treści; (2) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Nielegalnych Treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi; (3) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE; oraz (4) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.

    c. Zgłoszenie, o którym mowa powyżej, uznaje się za dające podstawę do uzyskania faktycznej wiedzy lub wiadomości do celów art. 6 Aktu o Usługach Cyfrowych w odniesieniu do informacji, której dotyczy, jeżeli umożliwia Usługodawcy działającemu z należytą starannością stwierdzenie – bez szczegółowej analizy prawnej – nielegalnego charakteru danej działalności lub informacji.

    d. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby lub podmiotu, które dokonały zgłoszenia, Usługodawca bez zbędnej zwłoki przesyła takiej osobie lub takiemu podmiotowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia. Usługodawca powiadamia także bez zbędnej zwłoki taką osobę lub taki podmiot o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji.

    e. Usługodawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia, które otrzymuje w ramach mechanizmu, o których mowa powyżej, oraz podejmuje decyzje w odniesieniu do informacji, których dotyczą zgłoszenia, w sposób terminowy, niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności. Jeżeli na potrzeby takiego rozpatrywania lub podejmowania decyzji Usługodawca korzysta ze zautomatyzowanych środków, uwzględnia informacje na ten temat w powiadomieniu, o którym mowa poprzednim punkcie.

  4. Informacja na temat ograniczeń, które Usługodawca nakłada w związku z korzystaniem z Serwisu Internetowego, w odniesieniu do informacji przekazywanych przez Usługobiorców:

    a. Usługobiorcę obowiązują następujące zasady w przypadku dostarczania jakichkolwiek treści w ramach Serwisu Internetowego:

    • i. obowiązek korzystania ze Serwisu Internetowego, w tym do zamieszczania treści (np. w ramach Zamówień), zgodnie z jego przeznaczeniem, niniejszym Regulaminem oraz w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich;
    • ii. obowiązek wprowadzania treści zgodnych ze stanem faktycznym oraz w sposób niewprowadzający w błąd;
    • iii. zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym zakaz dostarczania Nielegalnych Treści;
    • iv. zakaz przesyłania niezamówionych informacji handlowych (spam) za pośrednictwem Serwisu Internetowego;
    • v. zakaz dostarczania treści naruszających powszechnie przyjęte zasady netykiety, w tym zawierających treści wulgarne lub obraźliwe;
    • vi. obowiązek posiadania – w przypadku, gdy jest to konieczne – wszelkich wymaganych praw i zezwoleń do dostarczania takich treści na stronach Serwisu Internetowego, w szczególności praw autorskich lub wymaganych licencji, zezwoleń i zgód na ich wykorzystywanie, rozpowszechnianie, udostępnianie, lub publikację, zwłaszcza prawa publikowania i rozpowszechniania w Serwisie Internetowym oraz prawo do wykorzystania i rozpowszechniania wizerunku bądź danych osobowych w przypadku treści, które obejmują wizerunek lub dane osobowe osób trzecich;
    • vii. obowiązek korzystania ze Serwisu Internetowego w sposób niestwarzający zagrożenia bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego Usługodawcy, Serwisu Internetowego lub osób trzecich.

    b. Usługodawca zastrzega sobie prawo moderowania treści dostarczanych przez Usługobiorców na stronę Serwisu Internetowego. Moderowanie odbywa się w dobrej wierze i z należytą starannością oraz z własnej inicjatywy Usługodawcy lub na otrzymane zgłoszenie w celu wykrycia, identyfikacji i usunięcia Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z Regulaminem lub uniemożliwienia do nich dostępu lub podejmowania niezbędnych środków, aby spełnić wymogi prawa Unii Europejskiej i prawa krajowego zgodnego z prawem Unii Europejskiej, w tym wymogi określone w Akcie o usługach cyfrowych, bądź też wymogi zawarte w Regulaminie.

    c. Proces moderowania może odbywać się ręcznie przez człowieka lub opierać się na zautomatyzowanych lub częściowo zautomatyzowanych narzędziach ułatwiających Usługodawcy identyfikację Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z Regulaminem. Po zidentyfikowaniu takich treści Usługodawca podejmuje decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ogranicza ich widoczność lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne (np. kontaktuje się z Usługobiorcą celem wyjaśnienia zastrzeżeń i zmiany treści). Usługodawca w sposób jasny i łatwo zrozumiały poinformuje Usługobiorcę, który dostarczył treści (w razie posiadania jego danych kontaktowych) o swojej decyzji, powodach jej podjęcia oraz dostępnych możliwościach odwołania się od tej decyzji.

    d. Usługodawca realizując swoje prawa i obowiązki z Aktu o Usługach Cyfrowych zobowiązany jest działać z należytą starannością, w sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron, w tym odbiorców usługi, w szczególności z uwzględnieniem praw zapisanych w Karcie praw podstawowych Unii Europejskiej, takich jak wolność wypowiedzi, wolność i pluralizm mediów i inne prawa podstawowe i wolności.

  5. Wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub decyzji Usługodawcy podjętej zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w punkcie 9. Regulaminu. Korzystanie z tej procedury jest bezpłatne i umożliwia składanie skarg w sposób elektroniczny na podany adres poczty elektronicznej. Skorzystanie z procedury zgłaszania i rozpatrywania skarg pozostaje bez uszczerbku dla prawa danej osoby lub podmiotu do wszczęcia postępowania przed sądem oraz nie narusza jego innych praw.
  6. Usługodawca rozpatruje wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub podjętej decyzji w sposób terminowy, niedyskryminujący, obiektywny i niearbitralny. Jeżeli skarga lub inne zgłoszenie zawiera wystarczające powody, aby Usługodawca uznał, że jego decyzja o niepodejmowania działań w odpowiedzi na zgłoszenie jest nieuzasadniona lub że informacje, których dotyczy skarga, nie są nielegalne i niezgodne z Regulaminem, lub zawiera informacje wskazujące, że działanie skarżącego nie uzasadnia podjętego środka, Usługodawca bez zbędnej zwłoki uchyla lub zmienia swoją decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ograniczenia ich widoczności lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne.
  7. Usługobiorcy bądź inne osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia Nielegalnych Treści, do których skierowane są decyzje Usługodawcy dotyczące Nielegalnych Treści lub treści niezgodnych z Regulaminem, mają prawo wyboru dowolnego organu pozasądowego rozstrzygania sporów certyfikowanego przez koordynatora ds. usług cyfrowych państwa członkowskiego w celu rozstrzygnięcia sporów dotyczących tych decyzji, w tym w odniesieniu do skarg, które nie zostały rozstrzygnięte w ramach wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg Usługodawcy.

11) Procedura rozpatrywania reklamacji

  1. Niniejszy punkt 11. Regulaminu określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych do Usługodawcy, w szczególności reklamacji dotyczących Usług Elektronicznych, Umów oraz Usług oraz pozostałych zgłoszeń związanych z działaniem Usługodawcy lub jego Serwisu Internetowego.
  2. Reklamacja może zostać złożona na przykład w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro.checkcash@gmail.com.
  3. Usługodawca zaleca podanie w opisie reklamacji jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości, a także oczekiwań oraz danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
  4. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Usługodawcy.
  5. Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody związane z przedmiotem reklamacji. Usługodawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów, jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
  6. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
  7. Podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy za działanie Serwisu Internetowego, Usług, w tym w zakresie w jakim stanowią one Usługi Elektroniczne, są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta, ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.).
  8. W przypadku reklamacji dotyczących treści cyfrowych lub usług cyfrowych udostępnianych na podstawie Umowy zawartej przez Klienta/Usługobiorcę będącego Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta zastosowanie mają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Usługodawcy względem konsumenta w razie braku zgodności treści cyfrowych lub usług cyfrowych z zawartą Umową.

12) Ustawowe prawo odstąpienia od umowy

  1. Z uwagi na fakt, że z Serwisu mogą korzystać wyłącznie przedsiębiorcy (zgodnie z definicją Usługobiorcy), prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni bez podawania przyczyny nie przysługuje Usługobiorcom, z wyjątkiem przypadku, gdy Usługobiorca jest osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego (tzw. „Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta").
  2. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta m.in. w odniesieniu do:

    • (1) umowy o świadczenie usług, za które Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
    • (2) umowy o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Usługodawca przekazał Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta.
  3. Z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa w pkt 12.2. Regulaminu oraz kosztów, o których mowa w pkt. 12.4. Regulaminu, Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia do Usługodawcy przed jego upływem, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro.checkcash@gmail.com. Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia tej umowy. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą. Usługodawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta wszystkie dokonane przez niego płatności, z zastrzeżeniem kosztu spełnionego świadczenia, o którym mowa w pkt. 12.4. poniżej. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta, chyba że Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu pieniędzy, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  4. W przypadku zakupu usługi, której wykonywanie – na wyraźne żądanie Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta, zgłoszone zgodnie z pkt. 12.2. powyżej – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia).

13) Prawa autorskie do CheckCash

  1. Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Serwisu Internetowego jako całości oraz jego poszczególnych elementów, w tym treści, grafik, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach należą do Usługodawcy lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną określoną w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz. U. Nr 24, poz. 83 ze zm.) oraz innymi przepisami powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona przyznana Serwisowi Internetowemu obejmuje wszystkie formy jego wyrażenia.
  2. Znaki handlowe Usługodawcy oraz podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  3. Usługobiorca nie otrzymuje na własność żadnych praw autorskich i innych praw własności intelektualnej do jakichkolwiek treści udostępnianych mu bezpośrednio na stronach Serwisu lub komunikacji mailowej z Usługodawcą. Usługobiorca jest uprawniony korzystać z tych treści w sposób oraz w zakresie niezbędnym do korzystania z nich dla celów, w jakich zostały udostępnione, a w razie braku ich określenia dla celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk.

14) Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany w zakresie rodzaju oraz formy świadczonych usług oraz Usług Elektronicznych; dodania lub usunięcia usług; zmiany sposobów i terminów płatności lub wykonania Umowy; konieczności przeciwdziałania nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa; zmiany danych Usługodawcy – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.

    a. Powiadomienie o proponowanych zmianach wysyłane jest z wyprzedzeniem co najmniej 15 dni przed dniem wejścia w życie tych zmian, z zastrzeżeniem, że zmiana może być wprowadzona bez zachowania 15-dniowego okresu powiadomienia w przypadku, gdy Usługodawca: (1) podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia mu dotrzymanie 15-dniowego okresu powiadomienia; lub (2) musi w drodze wyjątku zmienić swój Regulamin, aby przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa. W dwóch ostatnich przypadkach, o których mowa w zdaniu poprzednim, wprowadzenie zmian następuje ze skutkiem natychmiastowym, chyba że możliwe lub konieczne jest zastosowanie dłuższego terminu wprowadzenia zmian, o czym każdorazowo powiadamia Usługodawca.

    b. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym, Usługobiorca/Klient ma prawo rozwiązać umowę z Usługodawcą przed upływem okresu powiadomienia o proponowanych zmianach. Rozwiązanie takie staje się skuteczne w terminie 15 dni od dnia otrzymania powiadomienia. W przypadku zawarcia umowy o charakterze ciągłym, zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę/Klienta, jeżeli został prawidłowo powiadomiony o zmianach, zgodnie z okresem powiadomienia przed ich wprowadzeniem i nie rozwiązał w tym okresie umowy. Dodatkowo, w dowolnym momencie po otrzymaniu powiadomienia o zmianach, Usługobiorca/Klient może zaakceptować wprowadzane zmiany i tym samym zrezygnować z dalszego trwania okresu powiadomienia. W przypadku zawarcia umowy o innym charakterze niż umowy ciągłe, zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorcy/Klienta przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu.

    c. W wypadku, gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca/Klient będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.

  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn zm.); Ustawy o Prawach Konsumenta oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  4. Niniejszy Regulamin nie wyłącza przepisów obowiązujących w państwie zwykłego miejsca pobytu konsumenta zawierającego umowę z Usługodawcą/Sprzedawcą, których nie można wyłączyć w drodze umowy. Usługodawca/Sprzedawca gwarantuje w takim wypadku konsumentowi ochronę przyznaną mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy.